2 januari 2020
Zuiderzeepad - van Monnickendam naar Amsterdam
27,4 kilometer
2020 Beginnen we sportief met een volgende etappe van het Zuiderzeepad. Het weer zit niet echt mee. Het is guur en mistig. Toch gaan wij vol goede zin op pad. Het OV brengt ons naar de halte waar we vorige keer zijn geëindigd. De finishlijn voor vandaag ligt op het Centraal Station in Amsterdam, waarvandaan we makkelijk met de trein weer huiswaarts kunnen reizen.
We starten vandaag bovenop de dijk richting Marken. De wind blaast vol om ons hoofd. Mutsen op, shawls om. We kunnen! Na ruim een kilometer slaan we rechtsaf het land in. De mist zorgt voor een surrealistisch beeld. Er heerst hier rust. Nauwelijks huizen, veel water met bewoners en uitgestrekte weilanden, waar we al snel van dichterbij kennis mee mogen maken.
Posts tonen met het label Monnickendam. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Monnickendam. Alle posts tonen
zaterdag 8 februari 2020
Zuiderzeepad - van Edam naar Monnickendam (met Marken)
23 oktober
Zuiderzeepad - etappe Edam - Monnickendam (inclusief Marken)
21,5 kilometer
Voor de start van onze derde etappe rijden we met de auto naar Monnickendam. Mariska heeft een plek uitgezocht waar we de auto kunnen parkeren. Met de bus gaan we daarvandaan naar het startpunt in Edam van waar we dan naar de auto terug lopen.
De parkeerplek is zo gevonden. Op het busstation in Edam te komen heeft wat meer voeten in de aarde. Op weg naar de bushalte in Monnickendam zien we een dixie staan, zo'n huisje dat als toilet wordt gebruikt, bij bouwwerkzaamheden in dit geval. Zowel Monique als ik moeten eigenlijk wel nodig. Ik twijfel dan ook geen moment en duik de dixie in. Monique volgt even later. Als we echter langs een verderop geparkeerd busje lopen met een van de werknemers erin, blijkt dat hij ons dat niet in dank afneemt. Nou ja, sorry...en een fijne dag!
Zuiderzeepad - etappe Edam - Monnickendam (inclusief Marken)
21,5 kilometer
![]() |
| op naar Monnickendam |
De parkeerplek is zo gevonden. Op het busstation in Edam te komen heeft wat meer voeten in de aarde. Op weg naar de bushalte in Monnickendam zien we een dixie staan, zo'n huisje dat als toilet wordt gebruikt, bij bouwwerkzaamheden in dit geval. Zowel Monique als ik moeten eigenlijk wel nodig. Ik twijfel dan ook geen moment en duik de dixie in. Monique volgt even later. Als we echter langs een verderop geparkeerd busje lopen met een van de werknemers erin, blijkt dat hij ons dat niet in dank afneemt. Nou ja, sorry...en een fijne dag!
Abonneren op:
Posts (Atom)
