Posts tonen met het label Marken. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Marken. Alle posts tonen

zaterdag 8 februari 2020

Zuiderzeepad - van Edam naar Monnickendam (met Marken)

23 oktober

Zuiderzeepad - etappe Edam - Monnickendam (inclusief Marken)
21,5 kilometer


op naar Monnickendam
Voor de start van onze derde etappe rijden we met de auto naar Monnickendam. Mariska heeft een plek uitgezocht waar we de auto kunnen parkeren. Met de bus gaan we daarvandaan naar het startpunt in Edam van waar we dan naar de auto terug lopen.

De parkeerplek is zo gevonden. Op het busstation in Edam te komen heeft wat meer voeten in de aarde. Op weg naar de bushalte in Monnickendam zien we een dixie staan, zo'n huisje dat als toilet wordt gebruikt, bij bouwwerkzaamheden in dit geval. Zowel Monique als ik moeten eigenlijk wel nodig. Ik twijfel dan ook geen moment en duik de dixie in. Monique volgt even later. Als we echter langs een verderop geparkeerd busje lopen met een van de werknemers erin, blijkt dat hij ons dat niet in dank afneemt. Nou ja, sorry...en een fijne dag!