Waterliniepad - etappe 1 van Volendam naar Zuidoost Beemster (Halfweg)
19,2 kilometer
![]() |
| deze kant op... |
Hoewel we al een paar wandelprojectjes hebben lopen, beginnen we vandaag toch aan nog een LAW. Nummer 17, het Waterliniepad, om precies te zijn. Het wandelen trekt en dan vooral de beschreven paden. Natuurlijk lopen René en ik op dit moment samen, en soms met nog wat anderen, de wandelingen van Wandelen buiten de binnenstad van Amsterdam van Gegarandeerd Onregelmatig. Volop genieten doen we van deze tripjes, maar toch wilden we een beetje op pad in een andere regio. Die andere omgeving zie ik al bij ons Zuiderzeepad-avontuur met Mariska en Monique, maar dat geldt niet voor René.
De keuze voor het Waterliniepad is niet een heel weloverwogen. Bij het bekijken van wat LAW's leek nummer 17 ons wel wat. Het boekje werd snel aangeschaft via de favoriete boekhandel Het Leesteken in Purmerend en toen waren we eigenlijk good to go.
Omdat het vandaag een mooie, droge wandeldag leek te worden, zetten we gisteravond de wekker. Het was nog even uitzoeken hoe we alles moesten regelen met het OV. Maar, vanochtend klopte alles en drie verschillende bussen brengen ons naar het startpunt van het Waterliniepad bij het Marinapark in Volendam. Net als op het Zuiderzeepad in Enkhuizen ook hier geen welkomstcomité of stempelpost aan het begin van dit wandelpad. Ergens in een blog heb ik gelezen, dat het beginpunt voor meerderen onvindbaar is. Zodra we de bus zijn uitgestapt lopen we dan ook naar de dijk om de eerste meters van het pad af te leggen. Een beetje spijt dat ik niet wat geduldiger was en op zoek ben gegaan naar een officieel startpunt bekroop mij al lopende wel.
De keuze voor het Waterliniepad is niet een heel weloverwogen. Bij het bekijken van wat LAW's leek nummer 17 ons wel wat. Het boekje werd snel aangeschaft via de favoriete boekhandel Het Leesteken in Purmerend en toen waren we eigenlijk good to go.
Omdat het vandaag een mooie, droge wandeldag leek te worden, zetten we gisteravond de wekker. Het was nog even uitzoeken hoe we alles moesten regelen met het OV. Maar, vanochtend klopte alles en drie verschillende bussen brengen ons naar het startpunt van het Waterliniepad bij het Marinapark in Volendam. Net als op het Zuiderzeepad in Enkhuizen ook hier geen welkomstcomité of stempelpost aan het begin van dit wandelpad. Ergens in een blog heb ik gelezen, dat het beginpunt voor meerderen onvindbaar is. Zodra we de bus zijn uitgestapt lopen we dan ook naar de dijk om de eerste meters van het pad af te leggen. Een beetje spijt dat ik niet wat geduldiger was en op zoek ben gegaan naar een officieel startpunt bekroop mij al lopende wel.









